TOP 5 otázok o elektronickom nákupe a odpovede bez servítky.

Posted on Posted in Rady a Tipy
Tlačiť

Stretávame sa s vami takmer každý deň, rozprávame sa o firemnom nákupe, rozoberáme trendy v nákupe a ako sa vám ich „ne“darí presadzovať vo vašej spoločnosti, ale aj o tom ako presvedčiť vedenie, aby konečne investovali aj do nákupu. 

 

Počas našich stretnutí sa pýtate množstvo otázok a tak som sa rozhodol zverejniť TOP 5 otázok a ako je to u mňa zvykom, tak aj moje odpovede bez servítky :).

 

questions1

 

1. Čo je to elektronický nákup a ako funguje?

Elektronický nákup je proces, ktorý sa opiera o softvérové riešenia v podobe nástrojov ako je napríklad elektronická aukcia. Dnes už takmer každý softvér prináša vlastné riešenie, no aukcia je štandardom. Úlohou každého nástroja je pomôcť a zjednodušiť prácu a inak tomu nie je ani v prípade elektronického nákupu, kde v závislosti od zvoleného softvéru dokážete hromadne posielať ponuky, automaticky zverejňovať „nákup“ na vašom webe, vyhľadávať v online katalógoch dodávateľov, „trackovať“ rozposlané pozvánky, sledovať rôzne analytické ukazovatele, no najdôležitejšie je, že dokážete postaviť vedľa seba cenové ponuky dodávateľov a „prinútiť“ ich, aby vyjednávali cenu pre vás za vás.

 

2. Čo získame využitím krokov elektronického nákupu?

Na internete nájdete množstvo štatistík o tom koľko „euričok“ dokážete ušetriť a aká môže byť vaša % úspora nákladov. Menej sa už píše o tom, že eliminujete opakované činnosti (posielanie mailov na dodávateľov, telefonovanie, osobné stretnutia) a tak šetríte čas vašich ľudí a umožňujete im venovať sa ďalšej práci. A už takmer vôbec sa nepíše o tom, že ste transparentní a tak zamedzujete úplatkom a rôznym „nefiremným“ benefitom. 🙂  

 

3. Ako teda začať, resp. aký softvér si obstarať?

Teraz si trochu prihrejem polievku, no máte dve možnosti: 

1. využite služby externých spoločností, ktoré v oblasti firemného nákupu pôsobia alebo

2. zadajte google.sk a napíšte „aukčný softvér“ …. žartujem 🙂 Dnes je na trhu viacero spoločností, ktoré vyvinuli vlastný aukčný softvér a tak je z čoho vyberať. Ja odporúčam pozrieť: Proebiz.com, eAuckia.sk, aukciaas.sk, iTender.sk

Keďže chceme byť efektívni, je na vašom zvážení, či investujete hneď v úvode tisíce EUR do softvéru, vzdelávania a ľudí alebo využijete služby profesionálov, často za pár stoviek EUR. 

 

4. Koľko to stojí?

Chcem to robiť v mojej firme a nikoho nepotrebujem: softvér cca 7.000 – 10.000 EUR/rok (v závislosti od náročnosti), ak ste nároční a chcete to komplet tak si pripravte aj 15.000 EUR/rok. K tomu si pripočítajte nejaké kurzy a vzdelávanie (pri 5 člennom tíme) cca 3.000 EUR /rok a ak sa rozhodnete pre „hotového“ profíka z trhu… 🙂 

Ok, na úvod využijem služby profesionálov: Podľa mojej skúsenosti a nášho cenníka 😀 máte dnes 3 možnosti:

%-to z dosiahnutej úspory, na Slovensku je bežná taxa 8% – 15% (veľmi rozumné čísla);

%-to z hodnoty nákupu (aukcie), bežne sa pohybuje okolo 1% – 3%;

paušál, kde výška paušálu závisí od počtu dohodnutých nákupov a tak hodnota nehrá rolu (veľmi lacné).

 

5. Kedy môžete začať?

Priznávam, táto otázka je z kategórie TOP 10, no budeme pracovať na tom, aby sa čoskoro dostala do TOP 5. 🙂

 

elektronicke-aukcie-prinasaju-firmam-radu-vyhod

 

Možno by bolo na mieste povedať, že sa pýtate aj otázku „Čo viem takto nakúpiť a kde to viem využiť?“ ,no často vám to poviem skôr ako sa stihnete opýtať, takže táto otázka je až v TOP 10. 🙂

A aby to bola reklama kompletná 🙂  Klikajte na www.bmgroup.sk alebo píšte na info@bmgroup.sk .