Efektivita vo firemných procesoch – fráza alebo reálna výzva?

28.6. 2016, Bratislava

Inovácie a firmy si dnes podávajú ruky viac, ako kedykoľvek pred tým. Aj slovenské spoločnosti sa už dostali do bodu, kedy manažéri radi stavia na nové technológie. Cieľ je jasný – jednoduchšie a efektívnejšie procesy vo firmách. Na ktoré „čierne miesta“ najviac manažéri zabúdajú?

Štandardná výbava

Asi najznámejším štandardom, ktorý firmám uľahčuje procesy, sú dnes už známe nástroje pre fakturáciu a účtovníctvo ako napr. SAP a Pohoda. Podnikatelia už dávno pochopili aj prínos kvalitných riešení v oblastiach ako je napríklad spracovanie dát pre potreby manažérskeho rozhodovania, segmentácie zákazníkov, skladového hospodárstva, plánovanie a optimalizácia výroby, kde využívajú napr. analytické nástroje z dielne SAS.

Na čo sa však často zabúda, sú nákupné procesy, ktoré reálne dokážu priniesť spoločnosti vysokú úsporu nákladov a času. Kde začať aby sa frázy menili na reálne výsledky?

Mýty o elektronickej aukcii

Na začiatku je potrebné si položiť niekoľko jednoduchých otázok: Ako prebieha proces nákupu u nás vo firme? Naozaj nám náš dodávateľ ponúka požadovanú kvalitu za primeranú cenu? Zvážili sme pri obstarávaní dostatočne veľa relevantných cenových ponúk? Dal by nám náš aktuálny dodávateľ nižšiu cenu alebo vyššiu kvalitu, ak by videl cenové ponuky iných dodávateľov?

Odpovede na tieto otázky rieši nákup prostredníctvom elektronického tendra a aukcie. Tá sa však z dôvodu rôznych medializovaných kontroverzných verejných obstarávaní mylne považuje za komplikovaný a netransparentný nástroj. Opak je však pravdou a tento mýtus dnes už vyvracajú spokojní zákazníci z komerčnej sféry, ktorí vďaka elektronickému firemnému nákupu dokázali nájsť toho najefektívnejšieho dodávateľa a optimalizovali tak neprimerane vysoké náklady.

Čierne na bielom – čísla neoklameš

E-Aukcia šetrí nielen drahý pracovný čas, ale prináša maximálnu čitateľnosť, prehľadnosť a transparentnosť do procesu nákupu pre objednávateľa aj dodávateľov. Obom zúčastneným stranám ušetrí účty za telefóny, cestovanie na obchodné rokovania a vie skrátiť aj nekonečné naťahovanie sa medzi právnikmi. Dodávateľom ponúka možnosť okamžitej reakcie na protiponuku konkurencie. Vyhráva najlepšia ponuka a firma získa žiaducu kontrolu nad procesom nákupu, ktorý sa aj výrazne urýchli a sprehľadní. Odberateľ sa rozhodne sám, či preferuje najnižšiu cenu alebo hľadá správny pomer kvalita a cena.

Inovácie „zvonku“

Ak máte pocit, že realizovanie elektronickej aukcie je pre vás dobré riešenie, ale obávate sa do toho pustiť kvôli riziku z neznámeho, nechajte si poradiť od odborníkov, ktorí vám vďaka dlhoročnej praxi dokážu „vyladiť“ existujúci systém nákupu. Celé elektronické nakupovanie môžete outsourcovať ako službu na kľúč, bez potreby nákupu licencie, bez investovania do majetku či nových špeciálne školených pracovníkov.

print