Šetrite náklady vďaka elektronickej aukcii!

E-aukcia je pre mnohé slovenské firmy stále novinkou. Benefity, ktoré tento nástroj ponúka, sú závislé od kvalitného tímu špecialistov, ktorých je ale na trhu práce veľmi ťažké nájsť. Alternatívu ponúkajú špecializované spoločnosti, ktoré disponujú kvalifikovaným know-how v tejto oblasti.    Čo môže vaša firma vďaka e-aukcii získať? Túto otázku sme položili špecialistovi v obore.

 

Šetrí čas, energiu aj peniaze

Zmena z klasického, časovo náročného, neefektívneho a neprehľadného obstarávania, na komfortnú elektronickú aukciu/tender, je overená cesta k zníženiu nákladov. E-Aukcia šetrí drahý pracovný čas, je prehľadná a maximálne transparentná pre  objednávateľa aj dodávateľov. Obom zúčastneným stranám ušetrí aj účty za telefóny či cestovanie na obchodné rokovania, dodávateľom ponúka možnosť okamžitej reakcie na protiponuku konkurencie. Cieľom je nájsť tú najvýhodnejšiu ( nie najlacnejšiu ) ponuku. Z dlhodobého hľadiska ide o strategické riešenie s maximálnym efektom. Kde však začať? „Kľúčovým momentom je dostať proces nákupu pod kontrolu zadávateľa“, upresňuje Mário Biňas, zo spoločnosti BM GROUP SK.

 

elektronicke-aukcie-prinasaju-firmam-radu-vyhod

 

Pre koho je e-aukcia určená?

Firemný nákup formou elektronickej súťaže je na Slovensku stále preferovanejší, efektivitu tohto nástroja veľmi dobre poznajú  medzinárodné spoločnosti hlavne z energetického a telekomunikačného biznisu. Postupne sa pridávajú aj retailisti. „Pokiaľ ide o stredné firmy, tie sa v dôsledku nedostatku informácií obávajú možných rizík. Snažíme sa preto zúčastňovať na odborných seminároch a šíriť myšlienku elektronickej aukcie aj do tohto prostredia. Pretože práve pre ne, z dôvodu absencie zahraničného kapitálu, je úspora na procesoch nákupu zásadným krokom v boji s konkurenciou. Stretávame sa aj s mýtusom, že elektronický nákup sa oplatí len pri obstarávaní za viac ako 100 tisíc eur, čo je nesprávne.“ upresňuje odborník.

 

Nedôvera sa našťastie pomaly vytráca, informácií pribúda rovnako ako pribúdajú spokojní zákazníci.

Firmy často tému nákupu spájajú primárne s nákupom položiek, ktoré sú predmetom ich podnikania a impelementovanie krokov elektronickej auckie si v tomto smere nevedia predstaviť, no zabúdajú na nákupy, ktoré slúžia na prevádzku firmy.  Niekedy je takéto vnímanie mylné. „Napríklad také obchodné reťazce, tie tiež nenakupujú tovar na svoje pulty cez aukcie, no aukcie využívajú na nákupy spojené s chodom spoločnosti, prevádzkou predajní, správou vozového parku, nákupom ochranných pomôcok pre zamestnancov a podobne.“

 

„Pomocou elektronickej aukcie môže firma okrem tovarov, komodít, majetku nakupovať aj široké spektrum služieb ako napríklad poistenie, bankové služby, poradenstvo, audit, marketing, leasing, BOZP, strážnu službu, autoservis,…. Naozaj čokoľvek, čo vás stojí viac času a peňazí, ako by ste si želali.“, predstavuje benefity elektronickej aukcie Biňas.

 

Zástupcovia množstva firiem sa mylne domnievajú, že patria medzi tzv. „špecifické spoločnosti“, sú presvedčení, že práve ich firma je natoľko odlišná v rámci individuálne nastavených procesov, že toto riešenie nie je u nich aplikovateľné. „Špecifickosť každej spoločnosti riešime na osobnom stretnutí  s klientom. Zatiaľ sme sa ešte nestretli s firmou, v ktorej by sa nákup formou e-aukcie ako riešenie nedalo implementovať, resp. by nevedelo vygenerovať zaujímavú hodnotu. Preto si myslíme, že e-aukcia je určená prakticky pre všetkých.“

 

Poznáte svoju firmu?

Jedným z mnohých kľúčov k úspechu firiem je dokonale poznať svoje vnútorné procesy. Len tak totiž môžu nájsť spôsoby, ako ich zjednodušiť a zefektívniť natoľko, aby dosiahli želanú úsporu. Začať je treba jednoduchými otázkami: Ako prebieha proces nákupu u nás vo firme? Naozaj nám náš dodávateľ ponúka žiadanú kvalitu za najlepšiu vysúťaženú cenu? Zvážili sme pri obstarávaní dostatočne veľa relevantných cenových ponúk? Dal by nám náš aktuálny dodávateľ nižšiu cenu alebo vyššiu kvalitu, ak by videl cenové ponuky iných dodávateľov? Odpovede na všetky tieto otázky dáva nákup prostredníctvom elektronickej aukcie. Tá sa však z dôvodu rôznych medializovaných neefektívnych verejných obstarávaní neoprávnene považuje za komplikovaný a netransparentný nástroj.

 

Stavte na skúsenosti

Ak máte pocit, že realizovanie elektronickej aukcie je pre vás možné riešenie, ale radšej sa do toho nepúšťate kvôli rešpektu z neznámeho, nechajte si poradiť od odborníkov, ktorí vám vďaka dlhoročnej praxi dokážu „vyladiť“ existujúci systém nákupu. Celé elektronické nakupovanie je možné outsourcovať ako službu doslova na kľúč, bez potreby nákupu licencie, bez investovania do majetku či nových špeciálne školených pracovníkov.  „Ponúkame klientom naše skúsenosti z dlhoročnej praxe vo firemnom prostredí v oblasti optimalizácie firemných nákladov, identifikovania vnútorných úspor a zo zefektívňovania interných procesov. Pre klienta prinášame nezávislý pohľad, odbremeníme zamestnancov spoločnosti od administratívy, overíme solventnosť a kvalitu dodávateľov, ktorí sa do e-aukcie prihlásia a samozrejme prinášame konkrétne návrhy na zlepšenia a dosahovania úspor.“ predstavuje možnosti Mário Biňas.

Viac informácii na www.bmgroup.sk

 

vedeli-ste-ze

 

Výhody elektronického firemného nákupu v skratke

  • história priebehu celého výberového konania zaznamenaná v systéme
  • zaručená transparentnosť tak pre klienta ako aj pre dodávateľov – upevňovanie vzťahov
  • možnosť supervízorského konta, možnosť pozorovateľského konta ( úplná kontrola nad priebehom celej aukcie )
  • nakupujete za reálne trhové ceny
  • možnosť výberové konanie kedykoľvek zrušiť ( nezavrieť zmluvu )
  • možnosť vybrať si ktorúkoľvek ponuku ( nielen výhernú )
  • výrazný pokles časovej náročnosti pri opakovaní rovnakého výberového konania
  • eliminácia nezhôd pri uzatváraní zmluvy s vybraným dodávateľom – možnosť dohodnúť si nosné podmienky už v rámci výberového konania ( splatnosť, dodacie podmienky, doprava, iné voliteľné podmienky…. )
  • rýchlosť – výber dodávateľa do 10 dní od požiadavky
  • úspora nákladov a času
print